106007
No cover
Book
In basket
Poradnik autorstwa Julii Miśkowicz oraz Małgorzaty Wojnarowskiej przygotowanego z myślą o wspieraniu małych wiejskich szkół, które pracują w systemie klas łączonych. Zachęcamy również do obejrzenia filmu pokazującego jak wygląda praca nauczycieli w szkole Podstawowej im. Św. Elżbiety Węgierskiej w Trybszu, która od wielu lat pracuje w takim systemie. Szkoła wiejska z klasami łączonymi potrzebuje wsparcia ze względu na swoją specyfikę. Założeniem zmian wprowadzanych do systemu doskonalenia nauczycieli jest wspomaganie prowadzone blisko szkoły i dostosowane do jej pracy i potrzeb. To szansa dla wiejskich szkół − każda z nich jest bowiem jedyna w swoim rodzaju, unikalna. Ze względu na przyjęte rozwiązania organizacyjne, sposoby łączenia klas, lokalne uwarunkowania i konteksty funkcjonuje ona w niepowtarzalny sposób.Oznacza to, że nie może korzystać z cudzych wzorców czy gotowych rozwiązań, przejmowanych od innych szkół. Nauczyciele, którzy w niej uczą, muszą sami stworzyć własny model pracy, adekwatny do specyficznych warunków. Tym bardziej, że są często oddalone od dużych ośrodków miejskich i mają ograniczone możliwości korzystania z różnych form doskonalenia. W raporcie z badań ewaluacyjnych przeprowadzonych w szkołach objętych pilotażem nowego modelu wspomagania czytamy, że '...nowy model działa bardzo dobrze w małych szkołach, w których praktycznie cała rada pedagogiczna może być zaangażowana w diagnozę, przygotowanie planu wspomagania i samo
Availability:
Kutno - Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 48841 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 54-55.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again