Szymański Mirosław Józef (1942- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(22)
Placówka
Zgierz - Wypożyczalnia
(5)
Kutno - Wypożyczalnia
(9)
Łęczyca - Wypożyczalnia
(8)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(239)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(236)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(225)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(207)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(193)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(-)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(187)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(163)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(160)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(159)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(136)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(124)
Faliszewska Jolanta
(104)
Shakespeare William (1564-1616)
(101)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(94)
Lem Stanisław (1921-2006)
(93)
Cyrański Czesław
(88)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(83)
Bratny Roman (1921-2017)
(82)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(82)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(80)
Dąbrowska Maria
(79)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(79)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(77)
Radzicki Józef
(76)
Wojnowski Jan
(75)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(74)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(74)
Krawczuk Aleksander
(73)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(72)
Hinz Magdalena
(71)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(71)
Doroszewski Witold
(70)
Prus Bolesław
(69)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(69)
Gombrowicz Witold (1904-1969)
(68)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(68)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(67)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(67)
Kolberg Oskar
(66)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(66)
Prus Bolesław (1847-1912)
(66)
Szulc Marian
(66)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(65)
Wyspiański Stanisław
(63)
Kieniewicz Stefan
(62)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(62)
Skura Małgorzata
(61)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(61)
Tanajewska Alicja
(60)
Drzycimska Bożena
(59)
Lisicki Michał (1969- )
(59)
Tatarkiewicz Władysław
(59)
Witkiewicz Stanisław Ignacy (1885-1939)
(59)
Bartelski Lesław M. (1920-2006)
(58)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(58)
Czubiński Antoni
(57)
Dobraczyński Jan
(56)
Orzeszkowa Eliza
(56)
Parandowski Jan
(56)
Szkutnik Leon Leszek
(56)
Wojnar Irena (1924-2021)
(56)
Błoński Jan (1931-2009)
(55)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(55)
Jałowiec Magdalena
(55)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(55)
Krysicki Włodzimierz
(55)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(55)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(55)
Naprawa Renata
(54)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(53)
Potapowicz Anna
(53)
Putrament Jerzy
(53)
Warneńska Monika (1922-2010)
(53)
Janion Maria (1926-2020)
(52)
Polańczyk Danuta
(52)
Szczepański Jan
(52)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(51)
Nadarzyńska Beata
(51)
Szewczuk Włodzimierz
(51)
Tuwim Julian
(51)
Jasienica Paweł
(50)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(50)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(49)
Kamiński Rafał (1979- )
(49)
Podbielkowski Zbigniew (1921-2012)
(49)
Starnawski Jerzy (1922-2012)
(49)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(49)
Hertz Paweł
(48)
Kozakiewicz Mikołaj
(48)
Nałkowska Zofia
(48)
Eustachiewicz Lesław
(47)
Głowiński Michał
(47)
Klemensiewicz Zenon
(47)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(47)
Muszyński Heliodor
(47)
Nagajowa Maria
(47)
Shakespeare William
(47)
Wyka Kazimierz
(47)
Żukrowski Wojciech
(47)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(5)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauka
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Selekcja szkolna
(3)
Socjologia edukacji
(3)
Wychowanie
(3)
Młodzież szkolna
(2)
Pedagogika
(2)
Praca
(2)
Rodzice
(2)
Socjalizacja
(2)
Struktura społeczna
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Edukacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oświata
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Szkoły
(1)
Wsie
(1)
Współdziałanie
(1)
Współpraca
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów [ů] jest okazją do tego, by podjąć próbę oglądu rzeczywistości szkolnej jako rzeczywistości uporządkowanej, której zjawiska ujęte są we wzory narzucające się postrzeganiu. Codzienność stwarza możliwość wejścia w intersubiektywny świat podmiotów szkolnej rzeczywistości [ů]. Istotne zatem jest analizowanie doświadczeń jej uczestników w naturalnym biegu dnia. Ważne okazują się poznanie sensu doświadczeń i nadawanych im znaczeń, a także refleksja nad tym, że być może to, w czym uczestniczymy, nie jest wcale mało ważne, gdyż wyznacza kierunek rozwoju i zmiany. [ů] Książka Codzienność szkoły. Uczeń jest oglądem szkolnej codzienności związanej przede wszystkim z funkcjonowaniem w niej ucznia. Atutem zebranych w niej tekstów jest odwołanie się do analiz literaturowych i badań własnych diagnozujących, opisujących i interpretujących szkolną rzeczywistość, ukazanie nie tylko trudnych czy niepokojących praktyk, ale również możliwości ich rozwiązywania czy przezwyciężania. Wielość podejmowanych analiz i różny stopień ogólności tekstów pozwolił na podzielenie publikacji na trzy części. Pierwsza dotyczy problemów codzienności wynikających z dyskursu polityczno-oświatowego, druga - edukacyjnych aspektów codzienności ucznia, a trzecia - codziennego funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zamieszczono: refleksje na temat czasu jako kategorii indywidualnej i społecznej, rozważania teoretyczne nad codziennością i niecodziennością, opracowania różnych aspektów codzienności w pracy nauczyciela. Omówiono m. in.: rozwój zawodowy dyrektora szkoły, funkcjonowanie nauczycieli polskich szkół poza granicami kraju, poczucie ambiwalencji młodych nauczycielek przedszkola niepublicznego, wypalenie zawodowe nauczycieli z wynikami badań nauczycieli gimnazjów (badania w l. 2008-2012), praktyki pedagogiczne, znaczenie umiejętności matematycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wyniki badań umiejętności abstrahowania i konkretyzacji przyszłych nauczycieli kształcenia zintegrowanego (badania studentów studiów licencjackich Uniwersytetu Opolskiego w 2012 r.), postulaty i przedsięwzięcia opozycji oświatowej u schyłku PRL-u.
Streszcz. ang.
Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w jej warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów [ů] jest okazją do tego, by podjąć próbę oglądu rzeczywistości szkolnej jako rzeczywistości uporządkowanej, której zjawiska są ujęte we wzory narzucające się postrzeganiu. Codzienność stwarza możliwość wejścia w intersubiektywny świat podmiotów szkolnej rzeczywistości [ů]. Istotne zatem jest analizowanie doświadczeń jej uczestników w naturalnym biegu codziennego dnia. Ważne okazują się poznanie sensu doświadczeń i nadawanych im znaczeń, a także refleksja nad tym, że być może to, w czym uczestniczymy, nie jest wcale mało ważne, gdyż wyznacza kierunek rozwoju i zmiany. [ů] Szkolna rzeczywistość ujęta w formalnoprawne ramy wyznacza każdemu nauczycielowi konkretne funkcje i zadania. Analizując te najbardziej aktualne, można powiedzieć, że preferuje się model nauczyciela o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań. Aby im sprostać, aby poradzić sobie z płynnością oraz zmiennością, nauczyciel musi ustawicznie się doskonalić, poddawać refleksji codzienną rzeczywistość i szukać nowych rozwiązań, by łatwiej wchodzić w to, co z jednej strony oczywiste, codzienne, zwykłe, a z drugiej - jeszcze nieznane. [ů] Książka Codzienność szkoły. Nauczyciel ukazuje rzeczywistość szkoły w różnych wymiarach z perspektywy nauczyciela. Atutem prezentowanych treści jest teoretyczne osadzenie atrybutów/przymiotów codzienności, takich jak: czas, przestrzeń, powszedniość, odświętność, w teoriach filozoficznych, socjologicznych, antropologicznych oraz w pedagogice, by w dalszej kolejności móc się odwoływać do badań penetrujących meandry szkolnej rzeczywistości doświadczanej przez nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50348 (1 egz.)
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43454, 41762 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać. Książka Mirosława Szymańskiego to owoc długich lat namysłu nad wskazaną problematyką, podpartych imponującą bogactwem bibliografią; jest to zarazem publikacja, której geneza (teksty rozsiane w przeciągu wielu lat) wymusza niejako ewolucję: na marginesie lektury otrzymujemy więc ogląd ewolucji, jaka zachodzi we współczesnej oświacie oraz - choć w niewielkim stopniu - w poglądach samego Autora. Przekazując Czytelnikom tę publikację, chciałbym wyrazić nadzieję, że przedstawione w niej rozważania pobudzą dalszą dyskusję na temat problemów edukacyjnych w naszym kraju i skłonią do opracowywania nowych projektów reform w oświacie. Te zmiany reformatorskie, które podjęto w szkolnictwie w ciągu dwudziestu pięciu lat III RP, mimo pozorów stwarzanych przez zmiany strukturalne (np. utworzenie gimnazjum), w małym tylko stopniu zaspokajają istniejące potrzeby. Można twierdzić wręcz, że prawdziwa reforma polskiej edukacji jest dopiero przed nami. I tylko ona może być właściwą odpowiedzią na wyzwania edukacyjne XXI wieku. Mirosław J. Szymański
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44485 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38209 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej