Kiepiela-Koperek Aneta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Zgierz - Wypożyczalnia
(1)
Kutno - Wypożyczalnia
(1)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(239)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(236)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(225)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(207)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(193)
Kiepiela-Koperek Aneta
(-)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(187)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(163)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(160)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(159)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(136)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(124)
Faliszewska Jolanta
(104)
Shakespeare William (1564-1616)
(101)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(94)
Lem Stanisław (1921-2006)
(93)
Cyrański Czesław
(88)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(83)
Bratny Roman (1921-2017)
(82)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(82)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(80)
Dąbrowska Maria
(79)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(79)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(77)
Radzicki Józef
(76)
Wojnowski Jan
(75)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(74)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(74)
Krawczuk Aleksander
(73)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(72)
Hinz Magdalena
(71)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(71)
Doroszewski Witold
(70)
Prus Bolesław
(69)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(69)
Gombrowicz Witold (1904-1969)
(68)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(68)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(67)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(67)
Kolberg Oskar
(66)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(66)
Prus Bolesław (1847-1912)
(66)
Szulc Marian
(66)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(65)
Wyspiański Stanisław
(63)
Kieniewicz Stefan
(62)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(62)
Skura Małgorzata
(61)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(61)
Tanajewska Alicja
(60)
Drzycimska Bożena
(59)
Lisicki Michał (1969- )
(59)
Tatarkiewicz Władysław
(59)
Witkiewicz Stanisław Ignacy (1885-1939)
(59)
Bartelski Lesław M. (1920-2006)
(58)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(58)
Czubiński Antoni
(57)
Dobraczyński Jan
(56)
Orzeszkowa Eliza
(56)
Parandowski Jan
(56)
Szkutnik Leon Leszek
(56)
Wojnar Irena (1924-2021)
(56)
Błoński Jan (1931-2009)
(55)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(55)
Jałowiec Magdalena
(55)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(55)
Krysicki Włodzimierz
(55)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(55)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(55)
Naprawa Renata
(54)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(53)
Potapowicz Anna
(53)
Putrament Jerzy
(53)
Warneńska Monika (1922-2010)
(53)
Janion Maria (1926-2020)
(52)
Polańczyk Danuta
(52)
Szczepański Jan
(52)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(51)
Nadarzyńska Beata
(51)
Szewczuk Włodzimierz
(51)
Tuwim Julian
(51)
Jasienica Paweł
(50)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(50)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(49)
Kamiński Rafał (1979- )
(49)
Podbielkowski Zbigniew (1921-2012)
(49)
Starnawski Jerzy (1922-2012)
(49)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(49)
Hertz Paweł
(48)
Kozakiewicz Mikołaj
(48)
Nałkowska Zofia
(48)
Eustachiewicz Lesław
(47)
Głowiński Michał
(47)
Klemensiewicz Zenon
(47)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(47)
Muszyński Heliodor
(47)
Nagajowa Maria
(47)
Shakespeare William
(47)
Wyka Kazimierz
(47)
Żukrowski Wojciech
(47)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dzieci
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mutyzm
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu.
Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość.
Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym.
Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze.
Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Czytelnia: Met. 363
Met. 363
Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48584 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej