Terapia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(7)
Placówka
Zgierz - Wypożyczalnia
(10)
Kutno - Wypożyczalnia
(9)
Łęczyca - Wypożyczalnia
(4)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Budzińska Anna (psycholog)
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Kapera Marta
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(2)
Zielińska Monika (psycholog)
(2)
Bala Joanna
(1)
Barkley Russell A (1949-)
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Beck Judith S. (1954- )
(1)
Bednarek Agata
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chard Kathleen M
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Clough Peter (1949- )
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gros Daniel F
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hedtke Kristina A
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Kendall Richard
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Meder Joanna (1948-2009)
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Monson Candice M
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilch Alicja
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Resick Patricia A
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Strosahl Kirk D. (1950- )
(1)
Strycharczyk Doug
(1)
Suchowierska Monika
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Taylor Christopher W
(1)
Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Wilson Kelly G
(1)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Chorzy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Literatura polska
(2223)
Polska
(2213)
Język polski
(1875)
Poezja polska
(1233)
Matematyka
(1113)
Terapia behawioralna
(-)
Nauczanie początkowe
(1017)
Wychowanie
(958)
Literatura
(904)
Psychologia
(893)
Pedagogika
(862)
Wychowanie w rodzinie
(859)
Filozofia
(777)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(773)
Historia
(772)
Szkolnictwo
(731)
Wychowanie przedszkolne
(714)
Nauczyciele
(675)
Młodzież
(650)
Pamiętniki polskie
(629)
Fizyka
(598)
Dzieci
(597)
Metody nauczania
(592)
Psychologia dziecka
(588)
Zapobieganie
(585)
Nauczanie
(582)
Sztuka
(549)
Publicystyka polska
(527)
Opowiadanie polskie
(520)
II wojna światowa (1939-1945)
(518)
Literatura młodzieżowa polska
(509)
Rodzina
(473)
Zwalczanie
(462)
Pisarze polscy
(454)
Dziecko
(446)
Muzyka
(444)
Socjologia
(429)
Czytanie
(415)
Kultura
(391)
Uczniowie
(384)
Wojsko
(384)
Kobieta
(382)
Praca
(382)
Język angielski
(378)
Chemia
(372)
Psychoterapia
(366)
Oświata
(356)
Dramat polski
(355)
Relacje międzyludzkie
(353)
Uczenie się
(342)
Nauczanie zintegrowane
(335)
Przyroda
(333)
Biologia
(328)
Osobowość
(316)
Zwierzęta
(310)
Język rosyjski
(302)
Warszawa
(301)
Rośliny
(297)
Gry i zabawy
(287)
Powieść angielska
(287)
Język polski (przedmiot szkolny)
(284)
Język niemiecki
(277)
Unia Europejska
(275)
Pedagogika specjalna
(273)
Uczucia
(268)
Psychologia wychowawcza
(267)
Psychologia społeczna
(266)
Nauka
(259)
Gry edukacyjne
(253)
Ekologia
(251)
Polityka międzynarodowa
(251)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(249)
Mowa
(248)
Matura
(243)
Geografia
(242)
Młodzież szkolna
(242)
Etyka
(239)
Prawo
(236)
Polityka wewnętrzna
(229)
Powieść francuska
(229)
Podręczniki
(227)
zzz
(225)
Zarządzanie
(224)
Psychologia rozwojowa
(220)
Technika
(219)
Szkolnictwo podstawowe
(217)
Bibliotekarstwo
(212)
Środowisko człowieka
(209)
Powieść rosyjska
(205)
Gry i zabawy ruchowe
(203)
Przedsiębiorstwo
(203)
Literatura dziecięca polska
(195)
Powieść polska
(194)
Dziecko trudne
(187)
Ochrona środowiska
(185)
Alkoholizm
(184)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(183)
Teatr
(183)
Polityka
(182)
Żydzi
(182)
Internet
(180)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50902 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu.
Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość.
Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym.
Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze.
Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
„Oprócz podstawowych aspektów psychoterapii poznawczo-behawioralnej, które zostały przedstawione w pierwszym wydaniu tej książki, drugie wydanie omawia innowacje w zakresie teorii i praktyki klinicznej. Podobnie jak jej poprzedniczka, książka ta jest skazana na międzynarodowy sukces. Jest napisana w przejrzysty i interesujący sposób i zawiera wiele praktycznych wskazówek i przykładów klinicznych. Jest to naprawdę niezbędna lektura dla każdego, kto chce stać się ekspertem w dziedzinie psychoterapii poznawczo-behawioralnej” – dr Keith S. Dobson, profesor i kierownik Katedry Psychologii, Uniwersytet w Calgary, Kanada.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : GWP, 2022. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53333 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Terapia terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) opiera się na założeniu, że główną przyczyną depresji, lęku i wielu innych form cierpienia jest brak elastyczności psychologicznej. Celem terapii jest pomóc pacjentom, tak by potrafili zrezygnować z nadmiernej zależności od trybu myślenia opierającego się na rozwiązywaniu problemów oraz rozwinąć w sobie bardziej otwarte, skupione i zaangażowane podejście do życia. Autorzy przedstawiają skuteczne, nowatorskie metody rozwijania elastyczności psychologicznej dzięki pracy nad wskazanymi sześcioma podstawowymi procesami: defuzją, akceptacją, kontaktem z chwilą obecną, Ja jako perspektywą, określaniem wartości oraz zaangażowanym działaniem. Tekst przeplatany jest przykładami ćwiczeń terapeutycznych i rozmów między pacjentem a terapeutą.Niniejsza publikacja zawiera najbardziej autorytatywny opis ACT, sporządzony przez twórców tej terapii. Niniejsze wydanie ukazuje ogromny postęp, jaki dokonał się w zastosowaniach klinicznych, rozbudowę teorii, na której opiera się terapia, oraz wyniki badań. Przeredagowano je tak, aby stało się bardziej przystępne i lepiej służyło klinicystom. Skupia się na rozwijaniu elastyczności psychologicznej.Ta wyczerpująca publikacja zawiera cenne refleksje oraz narzędzia kliniczne ułatwiające pracę wielu specjalistom z szeroko pojętej dziedziny zdrowia psychicznego, w tym psychologom klinicznym, psychiatrom, pracownikom socjalnym i doradcom. Zainteresuje także badaczy zajmujących się psychoterapią. Stanowi ważną pozycję również jako podręcznik psychoterapii na studiach magisterskich.Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się psychoterapią lub terapią behawioralną, jak również dla studentów rozpoczynających pracę w tych dziedzinach. Terapia akceptacji i zaangażowania jest jedną z niewielu książek mających solidne oparcie w danych naukowych, a jednocześnie wyrastających z twórczej, nowatorskiej teorii.David H. Barlow, PhD, ABPP, Professor of Psychology and Psychiatry, Boston University, założyciel i emerytowany dyrektor Center for Anxiety and Related DisordersAutorzy prezentują wiarygodne uzasadnienie kliniczne oraz jasne wytyczne, jak wdrażać ACT. Największą zaletą książki są rozdziały poświęcone kolejnym fazom terapii, omawiające rozliczne strategie i interwencje oraz podające przykładowe ćwiczenia, rozmowy między pacjentem a terapeutą oraz wskazówki pomocne w dalszej pracy.Leslie S. Greenberg, PhD, Distinguished Research Professor, Department of Psychology, York University, Kanada O AUTORACHSteven C. Hayes, PhD zajmuje stanowisko Nevada Foundation Professor na Wydziale Psychologii w University of Nevada. Dotychczas zajmował się analizą ludzkiego języka i poznania oraz wykorzystaniem wyników tej analizy w rozumieniu i łagodzeniu ludzkiego cierpienia.Kirk D. Strosahl, PhD pracuje jako psycholog podstawowej opieki zdrowotnej w przychodni medycyny rodzinnej Central Washington Family Medicine, Yakima, Washington. Promuje stosowanie terapii akceptacji i zaangażowania w świadczeniu usług medycznych pacjentom o niskich dochodach, nieubezpieczonych bądź korzystającym z najtańszych ubezpieczeń.Kelly G. Wilson, PhD zajmuje stanowisko Associate Professor of Psychology w University of Mississippi, gdzie kieruje również Centrum Psychologii Kontekstualnej oraz Zespołem ds. Rozwoju ACT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odporność psychiczna : strategie i narzędzia rozwoju / Doug Strycharczyk, Peter Clough ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2017 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2022. - 350 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Dlaczego pomimo tych samych umiejętności, wiedzy i doświadczenia niektórzy z nas lepiej radzą sobie ze stresem, presją i wyzwaniami?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przewodnik adresowany do terapeutów, opiekunów i pedagogów stykających się z problemem zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży. Autor, bazując na wieloletniej praktyce, proponuje terapeutyczny model opieki. Jego założeniem jest stworzenie dziecku środowiska, które nieustannie wpływałoby korzystnie na rozwój zdolności do tworzenia i podtrzymywania więzi społecznych. Mocną stroną książki jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale także duża część praktyczna, wraz ze studiami przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48992 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej