Kowalewska Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Kutno - Wypożyczalnia
(3)
Łęczyca - Wypożyczalnia
(1)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(239)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(236)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(225)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(207)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(193)
Kowalewska Barbara
(-)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(187)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(163)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(160)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(159)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(145)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(136)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(124)
Faliszewska Jolanta
(104)
Shakespeare William (1564-1616)
(101)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(94)
Lem Stanisław (1921-2006)
(93)
Cyrański Czesław
(88)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(83)
Bratny Roman (1921-2017)
(82)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(82)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(80)
Dąbrowska Maria
(79)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(79)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(77)
Radzicki Józef
(76)
Wojnowski Jan
(75)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(74)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(74)
Krawczuk Aleksander
(73)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(72)
Hinz Magdalena
(71)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(71)
Doroszewski Witold
(70)
Prus Bolesław
(69)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(69)
Gombrowicz Witold (1904-1969)
(68)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(68)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(67)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(67)
Kolberg Oskar
(66)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(66)
Prus Bolesław (1847-1912)
(66)
Szulc Marian
(66)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(65)
Wyspiański Stanisław
(63)
Kieniewicz Stefan
(62)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(62)
Skura Małgorzata
(61)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(61)
Tanajewska Alicja
(60)
Drzycimska Bożena
(59)
Lisicki Michał (1969- )
(59)
Tatarkiewicz Władysław
(59)
Witkiewicz Stanisław Ignacy (1885-1939)
(59)
Bartelski Lesław M. (1920-2006)
(58)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(58)
Czubiński Antoni
(57)
Dobraczyński Jan
(56)
Orzeszkowa Eliza
(56)
Parandowski Jan
(56)
Szkutnik Leon Leszek
(56)
Wojnar Irena (1924-2021)
(56)
Błoński Jan (1931-2009)
(55)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(55)
Jałowiec Magdalena
(55)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(55)
Krysicki Włodzimierz
(55)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(55)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(55)
Naprawa Renata
(54)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(53)
Potapowicz Anna
(53)
Putrament Jerzy
(53)
Warneńska Monika (1922-2010)
(53)
Janion Maria (1926-2020)
(52)
Polańczyk Danuta
(52)
Szczepański Jan
(52)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(51)
Nadarzyńska Beata
(51)
Szewczuk Włodzimierz
(51)
Tuwim Julian
(51)
Jasienica Paweł
(50)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(50)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(49)
Kamiński Rafał (1979- )
(49)
Podbielkowski Zbigniew (1921-2012)
(49)
Starnawski Jerzy (1922-2012)
(49)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(49)
Hertz Paweł
(48)
Kozakiewicz Mikołaj
(48)
Nałkowska Zofia
(48)
Eustachiewicz Lesław
(47)
Głowiński Michał
(47)
Klemensiewicz Zenon
(47)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(47)
Muszyński Heliodor
(47)
Nagajowa Maria
(47)
Shakespeare William
(47)
Wyka Kazimierz
(47)
Żukrowski Wojciech
(47)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Pedagogika waldorfska
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Pedagogika
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr lalek
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Freya Jaffke przedstawia jeden z charakterystycznych rodzajów codziennych zabaw w przedszkolu waldorfskim - teatrzyk lalek. Rozpoczyna od najprostszych improwizowanych zabaw, w których uczestniczą tylko własne rączki dziecka, następnie prezentuje zabawy z udziałem zabawek zrobionych na poczekaniu "z niczego": z odrobiny runa owczego, chusteczki lub patyczka, kończy zaś na opisach przedstawień z własnoręcznie wykonanymi marionetkami i pacynkami. Przedstawień, w których animatorami są wychowawczynie przedszkolne, najstarsze przedszkolaki oraz dzieci w wieku szkolnym, a które poprzedza zawsze okres długich i starannych przygotowań. Teatrzyk lalek stanowi jedynie pewien specyficzny rodzaj codziennej zabawy w przedszkolu waldorfskim. Poniżej opiszę w największym skrócie inne typowe cechy takiego przedszkola. Rozpocznę od wyglądu lokalu, od rzeczy, które zwracają uwagę każdego, kto po raz pierwszy przestąpi próg przedszkola waldorfskiego. Pierwsze ogólne wrażenie to atmosfera domowej przytulności i estetycznoşści, wyrażająca się w wyglądzie mebli, zabawek oraz elementów dekoracyjnych. Wszystko, na czym zatrzymuje się wzrok obserwatora, jest starannie dobrane i wykonane z naturalnych materiałów. Ściany, utrzymane w barwach jasnoróżowych, promieniują ciepłem i wesołością, zdają się sprzyjać dziecku i osłaniać je. Na dobrze widocznym miejscu znajduje się zawsze tak zwany kącik pór roku. Na stole bądź półce rozpostarte są chusty w delikatnych, pastelowych barwach, a na nich, wśród pniaczków, kory, kamyków i szyszek, można odnaleźć nie tylko to, co w danym momencie ukazuje nam za oknem świat przyrody (na przykład wiosenną gałąź z otwierającymi się pączkami, owoce jesieni bądź fragment zimowego pejzażu), lecz również treść zbliżającego się święta (na przykład drzewko z zawieszonymi pisankami i chlebowym kogucikiem, stajenkę betlejemską lub wizerunek świętego Marcina oddającego - zgodnie z legendą - w mroźny listopadowy wieczór połowę swego płaszcza zmarzniętemu żebrakowi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41765 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci ľ razem lub indywidualnie ľ rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub na przykład woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają między innymi wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12ľ13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i ämobilneö, aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48809 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej